zondag 8 februari 2009

Schoorl 30 KM

Vanmorgen ging om 7:30 de wekker om me rustig voor te bereiden op de 30 KM van Schoorl. Doel was om de loop niet te snel, maar wel binnen de 3 uur te lopen.
Wat een rot weer vanmorgen, sneeuw, regen, hagel..... maar goed, zo lang het niet onweert ben ik van de partij.

Om 9:15 stapte ik in Alkmaar in de bus en raakte met een paar lopers in gesprek die ook de 30 KM gingen lopen.
In de verkleedhal een aantal bekende en webloggers gespot. Zoals Mo en Rinus.

Om 11:00 de start, ik had bewust het laatste startvak gekozen om me zelf te dwingen om niet te snel van start te gaan en de loop als voorbereiding voor Rotterdam heel constant uit te lopen.

De zon begon lekker door te breken en het zag er naar uit dat we het toch de hele middag droog zouden houden. Wat is dat genieten om zo door de duinen te lopen en dat te weten dat ik er relatief dicht in de buurt woon en er eigenlijk nooit kom.....

De eerste 10 KM ging in 55 minuten, de 20 ging in 1 uur 53 en de 30 in 2 uur 51 minuten en 55 seconden. Heerlijk gelopen in perfect loopweer. Zeker nog niet op en dat mag natuurlijk ook niet voor een voorbereidende loop. Nog net op tijd thuis om de 10 km schaatsen te kijken.
Op naar Rotterdam...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Netjes. En het was zeker lekker sport weer. En ook het schaatsen was weer een mooie strijd.

Anoniem zei

Elkaar nog niet gezien!! Wat een superweertje om te lopen. Sterk gelopen Marcel!!

Anoniem zei

Mooie tijd Marcel op het schitterende parcours met fantastisch loopweer.

Anoniem zei

Knappe tijd, succes met de voorbereiding op Rotterdam. Ik heb in 1995 daar de Marathon gelopen.