maandag 18 oktober 2010

Marathon Amsterdam

Zondag 17 0ktober stond ik aan de start van mijn tweede hele marathon, de marathon van Amsterdam.

De start van de marathon was om 9:45 dus om 6:00 ging mijn wekker om mij langzaam voor te bereiden op de uitdaging. Samen met een mede loper van Hera vertrokken we om 7:30 naar Amsterdam waar we gelukkig heel dicht bij de start konden parkeren. Wat een geluk.

Het weer zondag was natuurlijk fantastisch en nadat ik mijn startnummer had opgehaald. (waarom sturen ze deze niet gewoon op), kon ik ergens anders mijn t-shirt ophalen. Daarna het bekende ritueel van omkleden, halve krentenbol en een banaan, tas inleveren en naar het startvak.

brrr... best nog koud zo in je kortebroek en shirt met 5 graden. Maar uiteindelijk bleek dit wel een goede keuze te zijn aangezien er bijna geen wind stond en het dus prima lopen was.

Daar sta je dan tussen al die lopers in het olympisch stadion te wachten tot je wordt "weggeschoten".

Mijn doel was om een stabiele marathon te lopen rond de 10 KM per uur. Liefst sneller, maar op een een of andere manier is snelheid nogsteeds een uitdaging voor mij. (halve loop ik op 12 KM per uur, langer gaat naar 10)

Eindelijk het startschot en de race kon eindelijk beginnen,

De eerste helft heb ik iets sneller dan 10 kM per uur gelopen, de tweede helft iets langzamer, maar ben toch op bijna 10 KM per uur gemiddeld geeindigd.

Naam Marcel Laan
Woonplaats Heerhugowaard
5 km 27:38 (27:38)
10 km 55:25 (27:47)
15 km 1:23:38 (28:13)
20 km 1:52:50 (29:12)
21,1 km 2:00:22
25 km 2:23:06 (30:16)
30 km 2:54:36 (31:30)
35 km 3:28:28 (33:52)
40 km 4:01:17 (32:49)
Netto tijd 4:16:18


Snelheid 9,878 km/uur

Onderweg rond de 28 KM kreeg ik echt enorme last van mijn buik wat ik normaal gesproken echt nooit heb... mmm hoe los ik dit op met al dat publiek langs de kant..... Maar alsof het zo moest zijn stond er opeen een toilet langs de kant waar ik direct gebruik van maakte. Dit koste wel de nodige tijd, maar ik had de rest van de loop nergens meer last van.

Heerlijk gelopen en lekker van de omgeving genoten.
Nu een dag later bijna geen last van spierpijn, alleen onder mijn voet is het een beetje pijnlijk en lichte spierpijn in mijn bovenbenen.

Morgen weer heeeel voorzichtig op de training wat inlopen e.d., maar vooral genieten van de prestatie.

Ik zoek alleen nog foto's die tijdens te marathon zijn gemaakt, meestal zijn deze wel online te vinden (niet commercieel) want ik weiger toch echt om 19! euro voor een foto te betalen.

1 opmerking:

RunningGerard zei

Netjes gelopen Marcel. Snelheid van ons ligt nagenoeg gelijk. Op de halve zit ik ook rond de 12 km/uur. Een hele heb ik pas 1x gelopen. Dat was dit jaar in Rotterdam. Lag toen goed op schema voor rond de sub 4. Na 32 km last van linker knie. Wel uitgelopen in 4.13.05. Nu ga ik misschien in Spijkenisse mijn 2e lopen en anders pas in Rotterdam 2011. Succes Marcel.
Loop misschien nog wel de hm van Purmerend op 7/11/2010