donderdag 29 januari 2009

Werk naar huis (26 KM)

Gistermiddag werd ik door een collega opgehaald met als doel om vanuit mijn werkplaats Beverwijk terug te lopen naar Heerhugowaard. (ongeveer 26 KM).

Rond 15:00 vertrok ik aan dit "hardloop project" en liep met heerlijk weer in een mooi rechte lijn door een prachtige omgeving vanuit Beverwijk naar Heerhugowaard. Echt weer eens iets heel anders om geen ronde te lopen, maar km naar km van je start punt te lopen.

De route bleef in de buurt van de A9, maar slingerde mooi door de weilanden, langs de molens via Uitgeest, naar Akersloot, Alkmaar en uiteindelijk naar Heerhugowaard.

Wat een genot om de conditie te hebben om het stuk wat je iedere dag met de auto rijdt nu hardlopend terug te lopen.

Na 2 uur en 21 minuten stond ik weer voor mijn huis en kon direct na het douchen aanschuiven voor het eten.... en dat ging er natuurlijk wel in.

Prima voorbereiding voor de 30 KM van Schoorl, daar heb ik als doel om natuurlijk de 30 km te lopen, maar vooral om deze niet te snel te lopen.

Sinds een week heb ik een simpele mobiel aangeschaft voor het geval er onderweg iets gebeurt. Dit heb ik eigenlijk al die jaren niet gedaan, maar ik loop zo vaak door een verlaten gebied, dat als er iets gebeurt het heel lang duurt voordat je hulp kunt vragen.

Hoe doen jullie dat? nemen jullie ook altijd standaard een mobiel mee? Aan de ene kant wil ik tijdens het lopen volledig vrij zijn en een zijn met mezelf, maar ja... het is wel praktisch. (oh ja, op twee personen na, heeft niemand het nummer, dus dat scheelt natuurlijk ook).

Richard, bedankt voor het uitstippelen van de route voor dit project, dit heeft mij enorm geholpen om dit ook echt te realiseren.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn mobiel gaat altijd mee. Als ik met een groep het bos in ga dan ook altijd een tekenpincet met een snelverband. Vaak ook nog een camera. Liep vroeger vaak van het werk naar huis. Was overigens maar 15 km maar omwegen tellen ook. Zie je in Schoorl!!

JeeWee zei

Heb telnummer op borstband staan. Geen mobiel mee, alleen als ik echt de polder in duik, dan wel.
Mooie training, voelt goed dat je dat dan zomaar kan doen.
Succes in Schoorl.

Anoniem zei

graag gedaan. Respect dat je het gedaan hebt. En wat mobiel betreft, ik loop dan wel niet maar op de racefiets neem ik mijn mobiel altijd mee. Alleen zorgen dat het echt een eigen nummer blijft voor noodgevallen. Ik vermoed overigens dat je de werk-huis route nog wel een paar keer zal gaan lopen en dan staat taxi Richard gereed.