donderdag 21 mei 2009

Vestloop Alkmaar

Vanmiddag stond ik om 13:00 aan de start van de vestloop in Alkmaar voor de 10 KM. Een leuke kleine loop die voor de 10 KM twee maal een ronde door en om de binnenstad van Alkmaar gaat.

Afgelopen Zondag natuurlijk nog een halve marathon gelopen en dinsdag nog een rustige 10 KM gelopen en mijn benen waren nog niet helemaal hersteld, maar ik had zin om te lopen en als er een loopje zo vlak bij huis wordt georganiseerd wil ik daar natuurlijk aan mee doen.

Wat een heerlijk weer om te lopen. Na het startschot ging ik de eerste 3 km echt veeeel te snel van start en de eerste 5 km liep ik binnen de 22 minuten. mmmm zo voelt het dus aan als je benen ontploffen.


Na 5 KM

Tweede ronde noodgedwongen een tandje langzamer, maar ging toch nog met 49 minuten en 6
seconden over de eindstreep. (iets boven de 12 KM per uur)



Laaste meters op weg naar de finish


Uiteindelijk toch best tevreden met deze eindtijd.

Voor de aankomende periode heb ik mijn in iedergeval ingeschreven voor:

Stoomtramloop (21,1 km) 14 juni
Corus Maquette loop (21,1 km) 21 juni

Doel is om 18 oktober de marathon van Amsterdam te lopen.

1 opmerking:

Tiny zei

Da's heel mooi gelopen. Volgende keer iets minder snel weg en je loopt er zo nog een paar min. van af.