woensdag 3 juni 2009

eerste baantraining

Gisteravond heb ik voor het eerst met de atletiekvereniging (AV Hera) meegetrained.
Leuke ervaring met een leuke/gezellige groep en heel wat anders dan wat ik de afgelopen 5 jaar aan lopen heb gedaan.

Geen lange duurlopen of mijn standaard rondje van 10 KM, maar een training die heel anders van opbouw is.

Inlopen, warmingup, loopoefeningen en daarna een soort piramide interval training waarin er 2 sets van 200, 400, 600, 400 en weer 200 meter gelopen moest worden. Dit laatste onderdeel vond ik echt heel leuk om te doen.

Aan het einde uitlopen en de twee uur waren echt omgevlogen.

Met een inschrijfformulier onder mijn arm ben ik tevreden naar huis gegaan.

Mijn doel is om drie maal in de week zelf te lopen en een maal in de week op de baan een interval training te doen. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.

5 opmerkingen:

Tiny zei

Geweldig besluit van je om 1 keer mee op de baan te trainen. Je zult merken met de loop scholing dat je winst zult boeken. Je zult ook op termijn merken dat je gemakkelijker een afspraak kunt maken om met een groepje een duurtraining af te werken.

JeeWee zei

Zal zeker je snelheid ten goede komen.

Richard zei

Alleen sporten is lekker maar in een groep motiveerd ook net iets meer.

rinusrunning zei

Klinkt goed en je zal waarschijnlijk beter gaan lopen.
Groet Rinus.

Unknown zei

Hoi, Marcel, je bent goed bezig nog even en je loopt de marathon binnen de 3 uur