zondag 21 juni 2009

Marquetteloop (21 KM)

Vorige week nog de stoomtramloop gelopen (21,1 km) en vandaag stond de Marquetteloop al weer op het programma. Deze loop wilde ik eingelijk vorig jaar ook al lopen, maar toen kwam het er niet van, dus vandaar mijn keuze om er een tweede halve marathon de week erop achter aan te lopen.

De Marquetteloop is een loop over 3 rondes van 7 KM.


(Marquette van Heemskerk)

Om 11:00 was ik in sporthal de Waterakkers aanwezig om mijn in te schrijven en kwam daar een paar bekende tegen. Na de inschrijving even bij de start van de 7 KM gekeken en me daarna langzaam voorbereid op de start. In het startvak heb ik Rinus gesproken en mee op de foto ben geweest.
Doel was om een mooie gelijkmatige wedstrijd te lopen en om binnen de 1uur 50 weer binnen te zijn.

De verschillende rondes liep ik bijzonder soepel en ik had eigenlijk geen last van de stoomtramloop of de baantraining van afgelopen dinsdag. Alleen het probleem, voor zover het een probleem is, is dat ik als ik eenmaal mijn vaste tempo loop, slecht kan versnellen. Dus met een gelijkmatige 3 rondes, liep ik in 1:51:37 de streep over. mmmm niet helemaal tevreden, want ik weet dat het echt sneller kan. Maar goed, ik ga er vanuit dat de interval trainingen waar ik nu een maal in de week gestart ben uiteindelijk zijn vruchten gaan afwerpen.

7 KM: 36:38
14 KM 37:04
21KM 37:55



5 opmerkingen:

Tiny zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Tiny zei

Er zaten een paar typefoutjes in en toen heb ik de reactie verwijderd. Ik zei: Je ronde tijden zouden eigenlijk andersom moeten lopen. Iets rustiger van start en je tempo dan oplopend. Maar da's moeilijk.

JeeWee zei

En daarvoor is die baantraining nou goed. geduld komt van zelf.

rinusrunning zei

Inderdaad een mooie vlakke halve en dit is toch ook een mooie tyraining.
Leuk je gezien en gesproken te hebben en die stoomtrein lop zal ik zeker onthouden.
Groet Rinus.
www.rinusrunning.punt.nl

Marina zei

In 2008 liep ik ook de marquetteloop, was er reuze gezellig. Rinus en Bjorn nog gezien daar. Mooie wedstrijd. Aleen die wind!! Zoveel wind had ik van mijn leven niet op me gehad.
Blog je niet meer?