maandag 15 juni 2009

Stoomtramloop

Gisteren voor het eerst meegedaan aan de stoomtramloop (6e) en ik kan er kort over zijn dat dit een fantastische loop is, die ik aan mijn standaard lijst van loopjes ga toevoegen. Een prima georganiseerde halve marathon waarbij de start en finish op verschillende plekken is. (Start Medemblik, finish Hoorn).

's morgens rond 10 uur stond ik met mijn vriendin en onze twee kinderen op het tramstation in Hoorn, waar ik mijn startnummer ophaalde. Vervolgens een gesprekje met de machinist gemaakt die vol trots vertelde dat hij 's morgens om 5 uur al begonnen was met het opstoken van de tram.

Om 10:20 vertrok de trein richting Medemblik waar we rond 11:30 arriveerde.
In Medemblik kwam ik een paar bekende tegen, waaronder Marcel Deen die vertelde dat hij nog aan het herstellen was van een blessure die hij tijdens de marathon van Rotterdam heeft opgelopen. Tja, dat kan soms lang duren.

Zelf had ik me voorgenomen om deze halve marathon lekker rustig te lopen, aangezien ik aankomende zondag de halve marathon bij de Maquette loop weer op het programma heb staan en een paar weken geleden de halve marathon in Hoorn en de Vestloop in Alkmaar heb gelopen. Daarnaast begon het ook behoorlijk warm te worden.

Na de start ben ik op een rustig schema van iets meer dan 5 minuten per km vertrokken en heb onderweg echt genoten van alle dorpjes waar de route ons lang voerde.

Onderweg werd het behoorlijk warm en gelukkig waren er voldoende waterposten onderweg.



Heerlijk die lange rechte stukken. Alleen jammer dat het meeste tegenwind was, maar ja, je kunt niet alles hebben. Ontspannen liep ik de kilometerbordjes voorbij tot we bij de 16 km aankwamen. Hier was einde van het mooie gedeelte van het parcour en liepen we via het industrieterrein richting de finish. Dit was minder mooi, maar goed, je moet toch naar de finish toe. Onderweg zag ik dat veel lopers het best zwaar hadden met het parcour en de weersomstandigheden.

Vlak voor de finish zag ik mijn kinderen en vriendin staan en maakte zoals ik gebruikelijk nog even een high five met mijn kids.
Daarna de laatste paar honderd meter naar de finsh en ik liep iets binnen de twee uur over de streep. Ruim boven mijn PR, maar dat was ook volgens plan.

Daarna nog even uitgerust om vervolgens weer met een halve marathon extra achter mijn naam en een mooie voorbereiding voor volgende week weer naar huis te gaan.



Morgen (dinsdag) staat er weer mijn derde baantraining op het programma en daarna op naar de maquette loop.

3 opmerkingen:

Tiny zei

Leuk om eens een HM te lopen die niet helemaal tot aan het gaatje hoeft. Zie je nog eens wat!

JeeWee zei

In het rijtjwe gelopen en nog te lopen is het lekker om een 1/2 marathon op het "gemak"te kunnen rennen. Geen druk, mar volop genieten.

marcel zei

Hey Mars

Bedankt voor je reactie. Probeerde je nog ff op te zoeken afg zondag na de westrijd. Maar zag aan je fotos dat je ergens op de grond zat.
Heel veel succes met je volgende 21.1km loop. Ben benieuwd hoe het gaat, het weer is gunstig, althans wat nu bekend is. Succes Mars