vrijdag 14 mei 2010

Donderdag Vestloop - Zondag halve marathon Hoorn


Gisteren (donderdag) heb ik in Alkmaar de Vestloop gelopen. Een leuke kleine loop door de binnenstad van Alkmaar. Zo'n loop door de binnenstad loopt weer heel anders dan dat je normaal gewend bent. Al die kleine steegjes met klinkertjes....

Doel was om de 10 KM die ik daar gelopen had in een normaal tempo te lopen dit is prima gelukt. Eerste ronde ging in 24,5 minuten en de tweede ronde nagenoeg even snel, dus eindtijd 49 minuten en 8 seconde. Heelijk gelopen, maar toch wel wat spierpijn van de harde ondergrond.

Aankomende Zondag staat de halve marathon van Hoorn op het programma. Ben benieuwd hoe dat gaat. Heb zaterdag eerst een bruiloft in Utrecht, dus dat wordt een slaperige start :-)
Doel in Hoorn is om deze ook gecontroleerd uit te lopen om daarna een halve marathon op snelheid in te plannen. Ik moet toch een keer een halve marathon in 1 uur 45 (of sneller) kunnen lopen.

Om mij op mij doel van dit jaar (het lopen van de marathon van Amsterdam) voor te bereiden, plan ik sinds een aantal weken nu om de week een duurloop van rond de twee uur in.

Dinsdag start ik ook weer met de baantrainingen, deze heb ik de afgelopen weken door de komst van de kleine wel gemist.

1 opmerking:

JeeWee zei

Alsof je die 49 minuten zo uit je mouw schudt.